Přejít k navigační liště

Zdroják » Autoři » Archivy pro Daniel Steigerwald

Archiv autora: Daniel Steigerwald

Independent software gardener, libertarian, web applications consultant and trainer. Google Developer Expert since 2012.

Články JavaScript

Před nějakou dobou jsem dostal do schránky mail zhruba tohoto znění: „Dobrý den, používáme Angular, máme v něm rozepsanou aplikaci, ale máme problémy s výkonem, a programátoři si stěžují, že se jim struktura aplikace zkomplikovala. Implementace nových funkcí trvá déle, než bychom očekávali. Našel byste si chvilku? Třeba děláme něco špatně.“

JavaScript

To je tak typické! Ptáte se co? Že po mnoha letech alibistického ujišťování se, že statické typování v JavaScriptu není vlastně nutné, že lze vše pokrýt testy, se najednou jak houby po dešti rodí desítky projektů, jichž hlavním smyslem je přivést do vývoje webových aplikací statické typování. Záměrně píšu webové aplikace a ne javascriptové, protože to co se děje, už se netýká jen JavaScriptu.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.