V minulém díle jsme si ukázali základní použití WebGL v jazyce Elm a porovnali ho s tím, jak se používá WebGL API v JavaScriptu (bez použití knihoven). Nyní vyjdeme z druhého dílu seriálu Ondřeje Žáry WebGL: Milostný RGB trojúhelník a popsaný příklad přepíšeme do jazyka Elm. Pak se podíváme na zajimavou schopnost elm kompilátoru.
Archiv autora: Petr Bolf
Petr Bolf
Jsem programátor na volné noze. Věnuji se především zpracování a prezentaci dat. Zajímám se o programovací jazyky. Začínal jsem s jazykem C/C++ a PHP pro web. Pak jsem se nadchnul pro Python. Když přišel Node.js, začal jsem věnovat více své pozornosti JavaScriptu. Nyní mne zajímají především jazyky Rust a Elm. Krom toho opravuji s přáteli zchátralý dětský tábor v Karpatech (nejen) z hlíny a slámy. A dělám spoustu dalších věcí, kvůli kterým mi na programování nezbývá čas.
V předchozích povídáních jsem ukazoval, jak Elm aplikaci přimět spolupracovat s JavaScriptem. Nyní si naopak ukážeme, jak to vypadá, když má Elm nějakou pěknou funkcionalitu v sobě zabudovanou. Konkrétně se zaměříme na práci s WebGL.
V minulém díle jsme z aplikace v Elmu poslali do Javascriptu data, tedy model se souřadnicemi, zoomem a id mapy. V Javascriptu se podle nich zobrazila mapa. Pokud však mapu posuneme nebo změníme přiblížení, původní model definovaný v aplikaci v Elmu se neaktualizuje. V tomto díle to napravíme.
Začíná třetí díl seriálu, který jsem původně zamýšlel jako jediný článek. Není mým cílem psát tutoriál, dostupná dokumentace, na kterou hojně odkazuji, je poměrně kvalitní a snadno pochopitelná i lidem, kteří vládnou tak špatnou angličtinou jako já.
Do minulého dílu se nevešla ani řádka kódu, pojďme se tedy vrhnout po hlavě do vody, vlastně po hlavě do Elmu. Výklad pokračuje v komentářích uvedeného příkladu, přibližujeme se tím ideálům literárního programování sazeče, matematika a programátora Donalda E. Knutha. Kdo si nestihl osvojit základy jazyka Elm, tak si na Y minut odskočí.
Před časem nám Robin Pokorný překladem článku Learn Elm in Y minutes představil programovací jazyk Elm. Pokud jste se jej během slibovaných Y minut naučili, zvu vás na výlet do funkcionálního světa vývoje webových aplikací pomocí jazyka Elm. První díl bude trochu upovídaný.