Přejít k navigační liště

Zdroják » Různé » Jak nesednout na SEOlep

Jak nesednout na SEOlep

Články Různé

Svět internetu je věrným odrazem světa skutečného. Tam i tam najdeme lidi slušné, pracovité a poctivé, ale také vykutálené vykuky, zlodějíčky, podvodníčky a neumětely. Ovšem o podvodníka (třeba) z Aše v reálném životě nezakopnete, protože pocházíte (třeba) z Ostravska. Na internetu je ale hned vedle. Jak se bránit?

Nálepky:

Nejčastější obětí takových šmé bývají drobní podnikatelé, živnostníci, majitelé malých e-shopů, tedy hlavně lidé, kteří internet využívají pouze jako jeden z dalších nástrojů pro komunikaci se zákazníky a jeho možnostem a temným zákoutím příliš nerozumí. Navíc většina podobných vykuků si dává velký pozor, aby nenaplnila skutkovou podstatu trestného činu podvodu (a budou velice křičet, když je za podvodníky označíte).

Cílem těchto vykuků je s minimální námahou a náklady oškubat co největší počet hejlů, a k tomu mají své osvědčené triky. Ty stojí především na psychologii a znalostech zákonitostí internetového marketingu. Naštěstí pro nás nejsou čeští šizuňkové příliš vynalézaví a drží se zhruba tří osvědčených modelů.

Ti první, Registrátoři, nabízí registraci do stovek všemožných katalogů, případně zvýrazněný zápis do Ultramoderního A Revolučního Všeobecného Katalogu, jehož jediným smyslem je nachytat co nejvíce obětí. Je pravdou, že podobné zápisy nabízí i portály zvučných jmen (namátkou Seznam.cz, Atlas, nově 1188.cz), ale u těch máte alespoň trochu jistotu, že se vám vložené peníze když ne vrátí, tak budou alespoň trochu užitečně investované. Přesto si dejte pozor i na některé obchodní zástupce těchto společností – velmi často vám totiž prodají službu, pro kterou nemáte uplatnění nebo která je pro vás úplně zbytečná (což ale člověk bez hlubších znalostí nepozná).

Doporučení zní – nepodepisovat smlouvu hned při první schůzce a konzultovat to s někým, kdo se v internetovém marketingu vyzná.

Registrátoři jsou v zásadě neškodní a teoreticky vám ani vašemu webu nemohou uškodit. Teoreticky – ovšem v praxi někdy ano, to pokud v záchvatu činorodosti zaregistrují vaši webovou prezentaci do vysloveně podvodného katalogu – viz vysvětlení. Podstatně nebezpečnější skupinou jsou „SEO optimalizátoři“.  To jsou monstra, která po vás budou vyžadovat přístup na FTP (viz níže) a ohromovat vás garancemi vysokých pozic ve vyhledávačích. Slíbí vám, že budete navždy první třeba na slovní spojení „autobazar Ostrava“. Stačí prý jen to, že provedou „optimalizační úpravy zdrojového kódu stránky“ (samosebou za poplatek). Ve skutečnosti si z vašeho webu vyrobí takzvanou odkazovou farmu. Po jejich zásahu může i pěkný web dopadnout takto:

Ta smršť téměř nečitelných odkazů v dolní části stránky je od SEO optimalizátora a je to metoda, kterou všechny vyhledávače bez výjimky považují za nekalou techniku. Je tedy celkem jisté, že dříve či později bude váš web (váš, ne SEOmanův!) penalizován a solidní pozice ve vyhledávačích se rozplynou do nenávratna. S nimi pochopitelně i návštěvnost.

Nejzákeřnější odnoží podvodníčků (ano, tady už to slovo patří) jsou agentury s neprůhlednými vlastnickými vztahy, které nabízejí úžasné články na takzvaných PR webech. Jejich praktické fungování je popsáno na Lupě v článku o Mediapol News a zbývá dodat jedinou poznámku, co se už do článku nevešla: Ty „hojně navštěvované PR weby“ jsou ve skutečnosti snůškou blábolů a nesmyslů s mizivou návštěvností. Články jsou poskládány z různých zdrojů, včetně textů vykradených z webů, kterým chtějí své služby prodávat. Do jednoho mají společnou věc: Nikdo se zdravou sebeúctou je nečte, takže jejich přínos je zanedbatelný, pokud vůbec nějaký. A za ty přemrštěné částky, co agentury požadují, je efekt spíš záporný.

Tito fiškusové vám prostě prodají leštěný prd za cenu ropného vrtu, a pokud odmítnete platit, pošlou na vás vymahačskou firmu. Taková je realita.

Jak se bránit?

Představili jsme si tři hlavní rizika, která na majitele drobných webů číhají. Jak se jim bránit?

Registrátoři do katalogů se pohybují v byznysu s nízkými výnosy a jejich základním komunikačním prostředkem je proto hlavně e-mail. Telefon málokdy – za své „služby“ požadují několik stovek, výjimečně pár tisíc korun, tak by se jim obvolávání potenciálních obětí nevyplatilo. V jejich případě je tedy rada jednoduchá – až dorazí do vaší e-mailové schránky nabídka nejlevnější registrace do katalogů, většinou s odkazem na podobný web, prostě ji nečtěte a mail smažte. Opravdu o nic nepřijdete a opravdu jste nezahodili jedinečnou šanci. Bez výjimek se jedná o nabídky, které vás budou stát peníze, ale nebudou mít žádný měřitelný přínos. Pamatujte – solidní a smysluplné všeobecné katalogy webových stránek existují na českém webu všehovšudy dva nebo tři a do nich, pokud to uznáte za vhodné, se do patřičné sekce můžete registrovat sami a zdarma. (firmy.cz, odkazy.seznam.cz).

Když obdržíte podobný „návrh smlouvy“ a v příloze objevíte proforma fakturu, okamžitě a rozhodně nabízené „služby“ odmítněte. Budou-li ještě navíc požadovat přístupové údaje na FTP (což je v podstatě přístup k celé vaší webové prezentaci), žeňte je svinským krokem. Je to podobné, jako byste bezdomovci z nádraží svěřili klíče od svého domu. No, schválně – udělali byste to?

Další fígly použijete hlavně jako protizbraň proti agenturám podobným té, co byla popsána ve zmíněném článku na Lupě. Takové společnosti mají své metody poměrně propracované a právně ošetřené tak, aby na první (ani druhý) pohled nebyly nápadné. To je dobré mít na paměti. A také je vhodné si uvědomit, že tyto agentury pro lovení „kavek“ používají zásadně vhodnější prostředek k oblbování (ano, je to správný výraz) – totiž telefon.

Telefon jako nástroj oblbování

E-mail si může oběť přečíst o hodinu později a pak smazat, nebo na něj po úvaze reagovat a pěkně to odesílateli vytmavit. Osobní telefonický rozhovor dává volajícímu výhodu: vyruší volaného z toho, co zrovna dělá, zatímco sám je plně koncentrovaný. A s touhle psychologickou výhodou nutí volaného rychle přemýšlet a rozhodovat se.

Pokud už vám někdo takový volá, můžete spolehlivě rozpoznat nepříliš seriózní agenturu nebo firmu podle používání sousloví „SEO optimalizace“, nebo ještě hůře „SEO optimalizace pro vyhledávače“. Jakmile tohle v telefonu zazní, zavětřete a nabídku jasně, jednoznačně a srozumitelně odmítněte. Stejně tak když vás bude osoba na druhé straně oblbovat vysokými (a navíc garantovanými) pozicemi ve vyhledávačích, aniž by znala účel a smysl vaší přítomnosti na webu, je čas poslat ji o dům dál.

Důležité je pamatovat si, že skutečně solidní firmy, věnující se marketingu na internetu, telefonické nátlakové metody nepoužívají. Pokud už volají, představí sebe i svou společnost a většinou nabízejí osobní schůzku. Nepoužívají ani spamování (tedy rozesílání nevyžádaných nabídek), protože by se, minimálně mezi odbornou veřejností, totálně znemožnily. A v tomto oboru se lze totálně znemožnit jen jednou.


Ilustrace: Dalibor Tydlačka

SEO šamani

Jak se bránit telefonní nabídce?

Je vysoce pravděpodobné, že zvonící telefon vás vytrhne od nějaké činnosti, a vy prostě zůstanete okamžik nepozorní. Roztržití. Navíc chcete mít hovor, který vás vytrhl z práce, rychle za sebou. Jde o přirozenou lidskou reakci – a právě jí vykukové využívají. Probíhá to celé asi takto:

Crrrr… Crrrr…
„Prosím?“
„Přeji dobrý den, tady je Andula Podběráková ze společnosti šumly šumly šumly. Máme pro vás jedinečnou nabídku a spoustu zákazníků, kteří u nás poptávají vámi nabízené služby…“ 

STOP!

Tady na vás volající (většinou to bývají ženy) zkusila první fintu – název společnosti, jejímž jménem volá, jenom tak zašumlá, aby nebylo moc rozumět. Proč? No co kdyby volaný už o firmě někde něco nelichotivého četl? Pak by se mu mohlo rozsvítit v hlavě varovné červené světélko. Proč to pokoušet, je jednodušší něco zamumlat… Pro volaného nadešel vhodný okamžik vyrazit do protiútoku:

„Promiňte, prosím, z které společnosti že voláte? Bylo špatně rozumět.“
„Tady Podběráková ze společnosti Žvásty a slinty s. r. o…“

Už víme, oč se doopravdy jedná, takže opět přebereme iniciativu a použijeme fintu číslo dvě:

„Nezlobte se, prosím, ale musím zrovna odejít na důležitou poradu,“ (na svačinu, oběd, k lékaři – co vás napadne), „můžete mi prosím zavolat asi tak za hodinku? Děkuji.“ KLAP! 

Pozor! Nediskutovat, nenechat se vtáhnout do dalšího hovoru, prostě jenom rázně zavěsit. 

Poznámka: Zásadně neříkat „ano, asi, možná, zkusíme to nebo pošlete nám nabídku, zvážíme to.“ Nereagovat ani žertem – tyto agentury nedisponují smyslem pro humor a vaše „možná bych to zkusil, až naprší a uschne, ha ha ha,“ mohou považovat za akceptaci nabídky. Proforma faktura přistane ve vašem e-mailu během několika málo minut a o pár týdnů později budete mít na krku otravnou vymahačskou firmu. 

S pravděpodobností hraničící s jistotou se vám slečna z telemarketingu už nikdy neozve. Je totiž placená od „uloveného kusu“ a na neproduktivní diskusi s potížisty a šťouraly prostě nemá čas. Navíc tomu, co doopravdy nabízí, vůbec nerozumí. Kdyby se ale náhodou ozvala znovu (stává se i to), budete připraveni.

Jak to? Protože název společnosti, který vám napodruhé milostivě sdělila, proženete vyhledávačem, a o pár desítek sekund později už přesně víte, s kým jste měli tu čest. Pokud nejste zrovna smolaři, že natrefíte na fungl novou a v oboru začínající firmičku, tak vám vyhledávač většinou vyhodí odkaz na jejich webovou prezentaci a také na několik veřejných internetových diskusí, kde si lidé sdělují zkušenosti s danou společností. Je lhostejné, v jakém pořadí budete odkazy procházet, berte přečtené „cum grano salis“ – ale stesky, stížnosti a ostrá slova ostatních postižených v diskusích hodně napoví.

Nezapomeňte také navštívit web oné firmy. Hledejte tam položku „Kontakt“ či „Kontaktní informace“. Pokud tam není, jste hotovi, dál pátrat nemá cenu a právě jste ušetřili pěkných pár tisíc. Pokud se tam položka sice vyskytuje, ale stránka obsahuje pouze anonymní kontaktní formulář, jednu obecnou e-mailovou adresu a maximálně číslo mobilního telefonu (který ale nikdo nezvedá, případně vůbec nezvoní), máte opět fajrunt. Slušná firma musí o sobě veřejně sdělit vše potřebné – včetně IČ, kontaktních telefonů či osob, na něž se lze obrátit, k dohledání by měla být i mapka se sídlem firmy a tak dále. Pokud cokoliv z toho chybí, neztrácejte čas a věnujte se svým věcem. Právě jste elegantně a s minimem námahy odrazili pokus, jak vás připravit o peníze.

Mimochodem – závěrečná rada (proklepnout si předem budoucího obchodního partnera) platí všeobecně a její ignorování vás může přijít pěkně draho. Mějte to na paměti, až vám zase zazvoní telefon a ozve se: „Dobrý den, tady Tinuška Ukecánková ze společnosti šumly šumly šumly, mám pro vás jedinečnou a časově omezenou nabídku…

Buďte připraveni použít uvedené obranné finty a v online světě se řiďte lehce upraveným pravidlem: „Nedůvěřuj a prověřuj!

Komentáře

Subscribe
Upozornit na
guest
58 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
JAM3SoN

Skvelé čítaníčko, nedávno jeden z klientov telefonoval, že potrebuje FTP prístup pre SEO mága. Teším sa ako mu do mailu prilinkujem tento článok na renomovanom serveri aby mal pohľad neutrálnej strany. Najviac ma baví fráza o „hnaní svinským krokom“….;) Vďaka!

Astapov

Naozav vynikajúci článok…

+1

liborse

Souhlasím, můj zákazník má podobnou negativní zkušenost. Bohužel se nechal nachytat vícekrát, ačkoliv jsme ho varovali a nyní to u něj vypadá na krach. Bohužel a je mi ho líto, avšak já mám čisté svědomí.

carlo.kokoth

O jednoho min. Zajimava otazka je, jestli blbce nehostinne prostredi donuti zlepsovat se, nebo je zmrdi vyhubi a pak se zacnou pozirat navajem ;-)

Earl

O neutrální názor se rozhodně nejedná, tento autor píše takřka o jednom a tom samém.

Rum

Při čtení článku jsem si vzpomněl jak mě oblbovala jedna holčina abych si pořídil kreditku od citibank, mlelo jí to dobře, říkala že strašně moc ušetřím, že budu mít slevu 5% u shellu. Tak jsem jí řekl že bych to stejně nevyužil že mám Trabanta na elekriku. A bylo ticho :)

MartinX

No ja si vychutnavam telefonaty od predajcov zivotneho poistenia, zatial mi najlepsie fungovala otazka „Naco mi budu peniaze ked budem mrtvy ?“

norbertlaposa

Mne pani z banky rikala, ze bych si mel upgradovat ucet a dostat zdarma zivotni pojisteni. Pri presvedcovani, jak dobre zivotni pojisteni je, mi rekla argument, ze pohrby jsou drahy a to zivotni pojisteni kryje i naklady na pohreb. Samozrejme jsem ji odpalkoval, ze mi bude jedno kdo zaplati za muj pohreb.

PikoDrak

To přesně dělám já – pak se na hovory přímo těším. Stačí odpovídat tak abych se u toho dobře pobavil… Akorát v poslední době mě nikdo nevolá :(

Martin

Pěkný článek. Jak už bylo zmíněno, dobré dát odkaz místo dlouhého vysvětlování.

Ale … proč lhát? Co je to za zvyk?

Přitom je to tak jednoduché: „Nemám zájem, nashle.“

Pierre

Je to jenom o zvyku. Uz pomerne dlouhou dobu na vyzvy typu „kamo nemas par drobaku“ odpovidam „mam, ale nechci dat“. Stejne tak na zneuzivani prirozene slusnosti, ktera nam brani one vyrecne slecne rict, ze nas jeji kecy vubec nezajimaji odpovidam „ne dekuji, opravdu nemam zajem“. Chapu, ze slovo dekuji je take lhanim, ale i tak to znacne zrychluje komunikaci.

Vsehomir

Kamarat co robil veduceho call-centra istej spolocnosti (z boalsti financnych a bankovych sluzieb) mi raz povedal, ze tetusky v call-centre maju zakazane polozit telefon. Polozit musi zakaznik. Proste vas budu otravovat dovtedy, kym nasraty nepolozite.
Dovtedy som im vzdy tresol telefonom hned ako sa predstavili a zistil som, ze je to nevyziadany hovor. Odvtedy zdvihnem, a hned ako zistim ze s nimi hovorit nechcem telefon polozim na stol niekde povedla, nech sa vyrozpravaju. Dovtedy mi obcas mali tu drzozst zavolat viac krat z tej istej firmy. Odvtedy sa mi to uz nestalo.

Martin Malý

Mně takhle volají z různých bank. Proti nim jsem si vybudoval několik protihmatů, takže nakonec rády zavěšují samy. Ne, není to nic vulgárního ani naštvaného, já si s nima povídám mile a vstřícně, jen holt tak, že nakonec ještě rády zavolají někomu jinému. A ani mi to nezabere moc času. Je to vlastně takové pobavení uprostřed dne. (Když nemám náladu, tak končíme během třiceti sekund.)

Marvin

Nebylo by možné to trochu rozvést, alespoň pro inspiraci? :)

Pavel Dvořák

Viz článek Haló, tady zase banka.

7. 7. 2011 8:42 redakčně upravil Martin Malý, důvod: Chybný odkaz
Martin Malý

Ano, to je on. Plus ještě pár historek mám: http://jdem.cz/qa2e3 a z hlavy si ještě vzpomínám na: „Hovořím s panem X.Y.?“ – „Ne, nikoho toho jména neznám!“ nebo velmi úspěšný protihmat proti půjčce: „Nepotřebuju půjčku, já mám peněz dost!“ Jen ti SEOmani mi zatím ještě nevolali, až zavolají, určitě se pobavíme! ;)

Mastodont

S tou bankou by se to dalo ještě vylepšit …
http://26.media.tumblr.com/tumblr_l2lvsvuaMA1qzfoxyo1_500.jpg

Jenyk

No tohle je skvělý, to nějak tvořivě použiju. Díky.

hhh

hezky :-)

František Kučera

Ad „Ve skutečnosti si z vašeho webu vyrobí takzvanou odkazovou farmu. Po jejich zásahu může i pěkný web dopadnout takto“

A nejsou to jen SEO optimalizátoři – něco podobného dělá i jeden nechvalně známý český webhosting, který nabízí „webdesign zdarma“.

mamusha

„Cílem těchto vykuků je s minimální námahou a náklady oškubat co největší počet hejlů, a k tomu mají své osvědčené triky.“

Tak já bych jen podotkla, že toto platí nejenom pro online SEO ,ale pro všechny oblasti podnikání a SEO v tomto není žádnou výjímkou.

Karel Nováček

„Důležité je pamatovat si, že skutečně solidní firmy, věnující se marketingu na internetu, telefonické nátlakové metody nepoužívají. Pokud už volají, představí sebe i svou společnost a většinou nabízejí osobní schůzku. Nepoužívají ani spamování (tedy rozesílání nevyžádaných nabídek), protože by se, minimálně mezi odbornou veřejností, totálně znemožnily. A v tomto oboru se lze totálně znemožnit jen jednou.“

To de facto znamená, že Ataxo není solidní firma…

Petr

Já je tedy za solidní nepovažuji. Nejen, že neustále telefonicky otravovali, ale hlavně slibovali to, co nemohli splnit (měli jsme spc. sortiment, web v cizím jazyce, vzdali nám to i lektoři daného jazyka co pobývali v dané zemi, nakonec se to řešilo s rodilými mluvčími a oni se tvářili, jak to pro ně není vůbec žádný problém, jak mají odborníky na všechno) – nevěřím, prohnali by to slovníkem a cizinci by se nám vysmáli, respektive danou věc vůbec nenašli, protože každý spc. obor má určité zažité výrazy a nedá se to jen otrocky přeložit.

Duster

Souhlasím, že ataxo není solidní firma, jestli bych ten spolek vůbec firmou nazval. Ze začátku se chovají jako magnáti, že vás vůbec nepotřebují a potom z vás chtějí vycucnout co nejvíce peněz a vlastně ani netuším za co. Nikdy bych jejich služby nevyužil a ani bych to nedoporučoval. Udělali pro mě cenovou nabídku (40.000kč za měsíc) za reklamu, my tedy řekli, že si to necháme projít hlavou. Samozřejmě po dalším seznámení s reklamou na internetu a po asi 10 telefonátech s ataxo jsme jim řekli, že o reklamu zájem nemáme. Po cca půl roce další telefonát, že máme prý smlouvu s ataxo a že máme uhradit 40.000 korun. Docela zábavný člověk, který chce peníze za něco, co nikdy neudělal. Po této zkušenosti bych se jim vyhnul obloukem. Takhle se chovají podvodníci.

Opravdový odborník :-)

Díky za článek, lidi je potřeba varovat – znám totiž pár obětí, které na ty různé registrace do katalogů naletěly a těch několik stokorun raději zaplatili (za nic). Čím víc se o tom bude mluvit, tím lépe. Podvodníků je všude spousta, ale u webu, zdá se, o něco více, protože je sem přilákaly vidiny snadného zisky (ale to už jsou loňské sněhy).

Ad „žeňte je svinským krokem. Je to podobné, jako byste bezdomovci z nádraží svěřili klíče od svého domu“

Přesně tak. Ještě je potřeba říct, že odborníci už dneska FTP nepoužívají (alespoň ne pro ne-anonymní přístup), takže bych jim neměl ani co sdělit – a se SFTP ty pologramotné opice nabízející SEO zase neumí pracovat.

Ad „mohou považovat za akceptaci nabídky“
Považovat mohou, faktury taky posílat můžou – ale peníze nedostanou. Že nějaké slepici na druhém konci drátu řeknu, že se na jejich nadídku možná podívám, to opravdu není uzavření smlouvy. Navíc to nemají jak dokázat. Leda že by si hovory nahrávali… ale na to zase musí upozornit předem. ÚOOÚ na ně.

Sten

Navíc zákon na tohle už pamatuje a explicitně pro registrace v katalozích zmiňuje, že tam už žádný implicitní souhlas nestačí, musí být explicitně napsáno (řečeno), že jde o smlouvu a důkazní břemeno leží na té firmě.

markoniuss

Celý internet je plný toho, co vlastně by člověk neměl dělat, začíná to u SEO, končí to u podnikání. Rady typu „nedělej to a to“ nevedou nikam. Hodně firem by spíš potřebovalo poradit s tím, co vlastně dělat. Dneska nejde jen o to mít web, ale o to rozumět internetovému marketingu.

Kdyby to byl článek o tom, co dělat, bylo by to mnohem přínosnější

markoniuss

Tak jsem se naštval a napsal jsem článek o tom, jak si udělat SEO sám, jednoduše a dobře :) K přečtení na myego.cz

6. 7. 2011 20:31 redakčně upravil Martin Malý, důvod: Odstraněn odkaz na offtopic článek.
Martin Malý

„Co se mi na článku nelíbí je fakt, že pouze poukazuje na to, co nedělat, ale vůbec nenabízí řešení na to co dělat, aby člověk získal na internetu prvotní návštěvnost.“ Článek se nevěnuje „návštěvnosti“, takže žádné „řešení“ v tomto směru nabízet nemusí a Vaše naštvání na tom nic nezmění. Článek se věnuje otravným nabídkám, co se návštěvností pouze zaklínají. O získávání návštěvnosti jsme psali jinde. Takže pardon, ale jste s tímto poněkud offtopic.

PS: Jednou z metod získávání prvotní návštěvnosti je inseminace odkazů do diskusí pod články, co se věnují něčemu jinému, tzv. „model To je zajímavé, koukněte na můj blog“.

František Kučera

Raccoon from Twitter radí :-)

Martin Malý

Dobrá připomínka. Už jsme něco na tohle téma měli, ale osvěty není nikdy dost.

Žoužel

viz http://jdem.cz/qa2h8 Jeho modelový případ „Jan Chvistek, Zedník, Ostrava“ spočíval v zaspamování kdejakého diskusního fóra kvůli zpětným odkazům. Slušné žádosti ani blokace nepomohly. Když to začali někteří parodovat („Chvistek na stavbě prokopl psa, ohnul rovnák na ohybák, lepí cihly kanagomem, postavil dórský sloup z vepřovic, místo korouhvičky použil sádrokartonovou slepici, při odchodu do výfuku osobního vozu zadavatele nacpal papouška, Jan Chvistek zedník Ostrava“), tak vyhrožoval žalobama za poškozování dobrého jména a žádal stažení. Fakt profesionální SEO s garancí!

Věra Pohlová

A která firma tedy nabízí dobré SEO? Poraďte. Já tomu vůbec nerozumím. U jedněch jsem viděla balíček 70 gigabitů a k tomu SEO zdarma za sto padesát korun. Je to dobré nebo ne?

tdvorak

Jak píšou v článku, pokud k tomu dají i registraci do nějakých těch katalogů, neváhal bych ani minutu ;)

Izak

Kurna, kdyz vam nekdo posle proforma faktiru a je to proflaknuta firma okamzite podavat zalobu o pokus o neopravnene obohaceni, zvlaste pokud mate pravnika na pausal, nevahat ani minutu.
Castka muze byt stejna jakou se po vas pachatel pokusil vymoct, kolega takhle vybeh, kdyz na nej generali poslala exekutora, podal proti zalobu a kdyz vyhral, okamzite podal zalobu na neopravnene obohace a odstal 15.000kc … to byla ta castak, kterou se pokouseli vydobyt z udajne nezaplacenych 500kc.

Nemazlit se s nema, byt predator, bezpaterni chladny zabijak, ktery nikomu nedaruje ani halir … a ono je to prejde holomky !

papaja

jedinej nekompetentní amatér jste tu vy. Z vašeho příspěvku vyplývá, že právu absolutně nerozumíte, plete si pojmy s dojmy (a také pojmy občanského a civilního práva, různá stadia občanského procesu apod.). Poradím vám – zkuste radit na diskusních forech v oboru, ve kterém se vyznáte. Právo to zcela jistě není.

Mgr.Radovan Kaluža

dobrý večer všem

informaci o seo optimalizaci máme zde http://www.banan.cz/seo—optimalizace-pro-vyhledavace

po klientovi vyžadujeme možnost editace stránek, tedy přístup do administrace redakčního systému (většinou používá náš http://www.banan.cz/produkty/webove-stranky-zdarma ) a nebo pokud přístup nechce povolit tak editaci provádí sám

pokud bychom po někom chtěli ftp přístup tak jen z důvodů, že mu chceme s editaci pomoci a nemá žádný CMS a jediným řešením je editace zdrojových kodu webu (i takové weby bohužel ještě jsou)

Radoš z Louže

Moc ti díki, nechci a strč si to do (_!_)
Naštěstí Plaváček napsal, jak SEO webu po takovém nájezdu dopadne, je to jako výbuch supernovy.

tdvorak

No, ještě aby hosting chtěl moje údaje na jejich ftpko, když si může šáhnout kam chce. A pokud někomu dám možnost vlést do redakčního systému, není to o nic bezpečnější než dát mu údaje k ftp. A jak to má s bezpečností banán už nám bylo párkrát předvedeno :-D

intergalaktický SEO ředitel

Kvalitně zalepíme Váš web, oblepíme jej odkazy ze všech stran, nejenom ze spodu. Volejte ihned 0609 112777 nebo rovnou posílejte smsky s FTP údaji.

Za příplatek také nabízíme intergalaktické SEO, takže Váš web bude v dosahu i z jiných míst naší galaxie.

JSH

To je síla, já si pořád to telefonní číslo a reklamu pamatuju. :D Kolik už je to roků, ví to někdo?

Nio

Mě volají každou chvilku a něco nabízí. Kdysi jsem neuměl prostě říci NE! Po tom, co jsem se nechal „ukecat“ do pár MLM (které stejně nedělám, ale můžu kupovat parfémy za super cenu) a nějakého toho pojištění (které jsem si říkal „to se mi možná bude hodit“) jsem si pověděl DOST! Takhle to dál už nejde, budu se muset přiučit trochu asertivity a začít říkat NE!
Někdy je to fakt namáhavé, když protistraně už po 10sáte říkáte ne, nemám zájem o toto pojištění, ne nechci, a protistrana pořád dokola povídá….
Nesnáším, ty jejich FLIGNY, jak s vámi manipulují a nutí vás k něčemu co nechcete (daávají vám např. schválně otázky, abyste na ně odpovídali jak chtějí), je to fakt svinstvo a musí na to být žaludek. Já jsem vždy slušný, když to však někdy nejde ukončit tak jen pronesu „já o nic nemám zájem, děkuji naschledanou“ (i když naschledanou…. spíš by se hodilo s Pánem Bohem) a zavěsím. Párkrát se mi stalo, že protistrana nasra.ě sekla telefonem. Např.: paní povídala, že můžu čerpat levný benzín a kdesi cosi, nepustila mě ke slovu, teprve po cca 15min jsem měl šanci vůbec něco povědět, tak jsem řekl „já ale nemám auto“, no úplně jsem jí viděl na druhé straně, nasra.ě s telefonem praštila :-D Stačilo jen, kdyby mě pustila ke slovu a hned by se dozvěděla, že z toho nic nebude…

František Kučera

Ad „nepustila mě ke slovu, teprve po cca 15min jsem měl šanci vůbec něco povědět“

V takovou chvíli prostě zavěsit, bez vysvětlení, bez poděkování, bez rozloučení. K normálním lidem se má člověk chovat slušně, ale když někdo otravuje po telefonu, tak si žádnou slušnost nezaslouží. Něco jim říkat má smysl leda, když se chceš pobavit – trochu je vyprudit, zdeptat :-)

A hlavně si z toho nic nedělat. Když ti přijde do schránky e-mailový spam, tak jim taky nepíšeš slušnou omluvu, že děkuješ za nabídku, ale nemáš zájem – prostě to skončí v koši, ne?

Jenyk

Doporučuji nechat někde položený telefon než sami zavěsí, to je odradí lépe. Už to tu někde také zaznělo.

Sten

Já jsem dělal to, že jsem telefon schoval do kapsy a pokud to šlo, tak i vypnul reproduktor. Ať si mluví, jak dlouho potřebují. Většinou mi už znovu nezavolali.

kfc

Nepochopil jsem to, jak někdo Vám muže poslat vymahače jen proto, že necháte nějakou blbku „vykecat“ v telefonu? Tomu nerozumím…. To tady neexistuje právní stát? To abych vítal takovou návštěvu nachystanou metrovou kulatinu… V horším případě by to odvezla záchranka a v tom lepším, bych kopal na zahradě jamu…. :-D

Sten

Vymahačská firma vám akorát párkrát napíše. Nic po vás vymáhat nebude a ani se neobrátí na soud. Moc dobře ví, že tam nemají šanci.

biggringo

Když se tady rozmohly zkušenosti s telefonáty, tak taky něco přidám:
Jednou jsem ve vlaku vyslechl od nějakého klučiny, který dělá v call-centru, že mají zakázané říkat do telefonu půjčka (ale jenom „peníze na zavolanou“) a hlavně nesmí říkat smlouva (musí to říct tak, aby to šlo právně brát za ústní smlouvu – už si nepamatuju jak – ale to slovo nesmí zaznít, aby se druhá strana nezalekla).

Sten

Já vím o dvou používaných obratech: „Berete to?“ a „Chcete to?“ Případně jejich obměny.

Btw. alespoň u těch katalogů už ze zákona musí být explicitně a jasně uvedeno, že jde o smlouvu.

Marv

Nedávno jsem takového „telefonistu“ pěkně vytočil do běla, když jsem přestíral neschopnost správně nadiktovat svůj e-mail. Nakonec jsem mu po deseti minutách nadiktoval „chci.okrast@blbec­.cz“, to už mu naprosto odešly nervy a řval na mě… jak jsem se dobře bavil, asi nemusim zdůrazňovat.

kuboslav

Ataxo má dokonca v titulku HP „SEO optimalizace pro vyhledávače“. Výraz „SEO optimalizace“ používa tiež firma Sherwood

Někdo

Jako operátora mám O2 a protože je mi pod 26 let, tak mám ten jejich tarif pro mladé, což je od nich opravdu nejvýhodnější pokud moc neprovoláte (pro mě teda určitě). A volala mi ženská a že je od O2 a jestli nechci změnit tarif, že bych prý ušetřil. Řekl jsem jí, že mám tarif O2 [:kůl:] (to je ten pro mladé) a že mi vyhovuje. A ona na to: „Jo vy máte tenhle tarif? Vám ještě nebylo 26?“ Když jsem to slyšel, tak jsem jí málem poslal do prd*le! Jak může mít takovou drzost nabízet mi levnější volání, když ani neví, co mám za tarif?! :D

Franta

Ale ona moc dobře ví, kolik ti je i jaký máš tarif. Jen to zkoušela…

tdvorak

Navíc by byl operátor sám proti sobě, kdyby nabízel skutečně levnější tarify. Přece si nebude snižovat zisk. A ještě navíc musí zaplatit ty, co v call centru obvolávají možné oběti ;)

MATES

Taky jsem míval problém poslat slušně „do pryč“ slečny z call center, nabízející nejrůznější „produkty“ (podvody) a nebavilo mě dlouze poslouchat jejích naučené fráze… až jsem to vyřešil… Teď je hned když se představí, zarazím slovy: nezlobte se, zrovna nemám čas, popřejí hezký den a típnu telefon. A hned (nebo v co nejkratší době) dám jejich číslo blokovat.
A ještě se mi nestalo, že by mi některá volala znovu. :)

Kráťa

Už jsem na něj rozeslal link všude možně. Jediná vada na něm je, to opisování CAPTCHA tady u komentáře.

Enum a statická analýza kódu

Mám jednu univerzální radu pro začínající programátorty. V učení sice neexistují rychlé zkratky, ovšem tuhle radu můžete snadno začít používat a zrychlit tak tempo učení. Tou tajemnou ingrediencí je statická analýza kódu. Ukážeme si to na příkladu enum.