Komentáře k článku

Javascriptaření: fyzika, grafika a společenská konverzace

V tomto dílu Javaskriptaření si ukážeme další zajímavé knihovny a nástroje, které v javaScriptu existují a které můžete využít ve svých aplikacích. Tentokrát je ocení vývojáři interaktivních grafických aplikací, třeba her – představíme si fyzikální engine, implementaci Processing a oblíbenou 3D knihovnu WebGL.

Zpět na článek

10 komentářů k článku Javascriptaření: fyzika, grafika a společenská konverzace:

  1. blizz

    Re: Javascriptaření: fyzika, grafika a společenská konverzace

    javascript je celkom elegantný objektový jazyk, ma niektoré revolučné vlastnoti napr. možnoť rozširovať priamo inštancie, ale niektoré základné veci známe z klasického OOP sú v ňom nedomyslené… hlavne čo sa týka dedičnosti tak sa všetko musí Hackovať a ten kód je potom nepreľadný trebárs zápis dedenia metódy

    this.__base__.method.call(this, [parameter]);

    by sa dal skrátiť na

    base.method(parameter);

    preto vznikajú nadstavby nad JS, ktoré do JS pridávajú nové keywordy vďaka ktorým je kód kratší a lepšie čitateľný. ja jednu takúto nadstavbu tiež dokončujem…

    1. juraj

      Re: Javascriptaření: fyzika, grafika a společenská konverzace

      Ehm… lenže v prvom prípade „this“ v metóde method() ukazuje na vonkajšie this, v druhom prípade na base. Takže celkom nerozumiem, čo si týmto chcel povedať, rozhodne to nebudú ekvivalentné prípady (teda pokiaľ base a this.__base__ neukazujú na this). Môžeš dať trochu viacej kódu?

      1. blizz

        Re: Javascriptaření: fyzika, grafika a společenská konverzace

        asi si ma nepochopil. ale nechce sa mi to vysvetlovať.

    2. __dark__

      Re: Javascriptaření: fyzika, grafika a společenská konverzace

      Ty snad do každé diskuze taháš to své OOP a tvoji nedokončenou knihovnu, kterou ještě nikdo neviděl, a asi nebude nikdy ani dokončená, co:) ?

      1. blizz

        Re: Javascriptaření: fyzika, grafika a společenská konverzace

        neni to knižnica ale o nadstavbu nad javacript vpodstate nový jazyk + compiler jazyka do javascriptu, niečo podobné ako mascara engine http://www.mascaraengine.com/ akurát tento jazyk bude mať úpornejšiu syntax a rýchlejší preklad ako štandrtný Ecmascript 5. rád by som to dokončil, ale momentálne musím uprednostniť iné projekty za ktoré som platený.

        1. blizz

          Re: Javascriptaření: fyzika, grafika a společenská konverzace

          oprava: úpornejšiu syntax ako štandrtný Ecmascript 5 a rýchlejší preklad

  2. Pepa

    Smalltalk na webu

    už je. I v produkčních aplikacích. Sice to nepoužívám, ale vím o věcech jako Seaside.st nebo Iliadproject.org, který nejsou žhavými novinkami.

  3. Pavel Křivánek

    Jtalk

    Jtalk stěží někdy bude plnohodnotnou implementací Smalltalku, alespoň pokud má být rychlý, protože věci, jako výjimky s návratem, kontinuace, slabé reference, pokročilé reflektivní vlastnisti apod. v JavaScriptu přímo udělat nejdou.
    Nicméně je vyřešen velice elegantně a až se do něj doplní některé optimalizace překladu do JavaScriptu, mohl by se rychlostí minimálně vyrovnat nativním implementacím. Je velmi jednoduché u něj ukládat obraz zdrojáků a když se ještě objekty metod doplní o seznamy literálů, může z toho být docela šikovné inkrementální prostředí a bylo by škoda, kdyby zapadl.

  4. pravdokop

    Poznámka k WebGL

    Protože jsem už něco ve WebGL naprogramoval, tak mohu říci, že mi nepřipadá, že by bylo nutno psát enormně moc kódu. Na nejjednodušší příklady stačí pár desítek řádek. A pokud využijete knihovny, které většinou nemají více než několik set řádek kódu, tak už píšete prakticky stejně jako v libovolném jiném jazyce. Ano, pro začátečníka je to trochu složitější, ale za tak mocný grafický nástroj to stojí!!!

  5. .

    Re: Javascriptaření: fyzika, grafika a společenská konverzace

    Nemůžeš normálně něco představit bez subjektivních komentářů? Jako skoro vždy jsou to naprosté hovadiny a zbytečně kazí článek.

Napsat komentář

Tato diskuse je již příliš stará, pravděpodobně již vám nikdo neodpoví. Pokud se chcete na něco zeptat, použijte diskusní server Devel.cz

Zdroj: https://www.zdrojak.cz/?p=3458