Komentáře k článku

Sledujte chybové stránky v Google Analytics

Uživatel by se na webu neměl dostat nikdy nikam, kam se dostat neměl. Ale dostane se tam, a odpovědí mu je stránka, které se mezi zasvěcenými říká „404“. Jak často se to stává? Proč se tam lidé dostávají? Co tam dělají, odkud přicházejí a kam odcházejí? Nemusíte se jen dohadovat, zkuste to reálně zjistit.

Zpět na článek

10 komentářů k článku Sledujte chybové stránky v Google Analytics:

  1. danaketh

    Logy

    Pěkné. Kdybych býval u GA vydržel, tak by se mi to hodilo.

    Ještě je fajn sledovat logy, čistě pro informaci a kvůli lidem s vypnutým javascriptem. Každý „problém“ je lepší podchytit z více stran. Na webu člověk nikdy neví na jakého pitomce narazí :)

  2. gofry

    _trackPageview

    Nepríde mi úplne správne nechávať v trackovacom kóde _gaq.push([‚_trac­kPageview‘]); . Vzhľadom k tomu, že tá stránka neexistuje, logicky sa nemohla ani zobraziť.

    1. Jan TichýAutor příspěvku

      Re: _trackPageview

      Váš pohled na věc je zcela legitimní, na tohle asi není objektivní odpověď a záleží na tom, jak si to kdo pojme, já třeba zobrazení 404 stránek do pageviews započítávám.

  3. Jirka Vrba

    customVar

    osobně používám:


    [‚_setCustomVar‘, 3, ‚StatusCode‘, ‚200‘, 3],

    kde na miste 200 je aktualni http kod odezvy.

    tím mám k dispozici i jiné chyby než jen 404.
    Tohle ale vyžaduje podporu už při generování stránky

    1. Jan TichýAutor příspěvku

      Re: customVar

      Otázka je, jestli je nutné si ukládat HTTP kód do vlastních proměnných pro úplně každou pageview, když 99 procent odpovědí dotazů bude 200 OK nebo 304 Not Modified. Ale asi to není nic proti ničemu.

      Problém s vlastními proměnnými v kontextu chybových stránek je dneska ale zejména v tom, že se na ně nedají přímočaře navěsit vlastní upozornění. Musí se to pak dělat kostrbatě přes nějaké šílené konstrukce s rozšířenými segmenty.

      Takže pro mě je lepší ukládat si chybové stránky jako události a věšet na ně vlastní upozornění přímo.

  4. Tomek

    Event nefunguje, používám Page Title

    Kód:
    _gaq.push([‚_trac­kEvent‘, ‚Error‘, ‚404‘, location.href, “, true]);
    mi nefunguje, žádné stránky se netrackují. Zkusil jsem tedy nahradit tím dalším:
    _gaq.push([‚_trac­kEvent‘, ‚Error404‘, location.href, document.referrer, “, true]);
    a uvidím, jestli se to změní.

    Zatím mi spolehlivě funguje trackování pomocí title stránky:
    Content > Overview > a odkaz Page Title.
    http://oi42.tinypic.com/2u42beu.jpg

    Výhody sledování pomocí Page title:
    1) bez zasahování do GA kódu
    2) retroaktivita (_gaq.push funguje až po vložení do kódu, page title najdu i zpětně)

    V čem je page title méně výhodný než trackování eventem? Určitě tam bude nějaká nevýhoda, ne?

      1. Jan TichýAutor příspěvku

        Re: Event nefunguje, používám Page Title

        Pěkný den oběma, v původní verzi článku byla chyba, kdy v předposledním parametru byl prázdný řetězec “, zatímco správně tam má být nula. V aktuálním článku už je to opraveno a kódy, jak jsou uvedeny výše, už fungují bez problémů. Za tohle se omlouvám.

        Jinak _gaq.push má ve skutečnosti jen jeden parametr :). Vkládá se do něj pole (proto ty hranaté závorky), které může mít obecně nekonečně mnoho prvků. První prvek je název příkazu, další prvky jsou pak jeho argumenty. Příkaz _trackEvent, i podle odkazu, co jste poslal výše, může mít od dvou do pěti parametrů. Včetně samotného příkazu se tedy u _trackEvent do pole vkládaného do _gaq.push může vložit tři až šest prvků.

        Co se týká sledování podle page title, tam je první problém v tom, že titles nemusí být vždy jednoznačné a unikátní – pokud ale jejich jednoznačnost máte zajištěnu, je to regulérní možnost. Přicházíte ale o rozšířené možnosti, jako rozlišení dalších druhů chyb nebo sledování referreru.

Napsat komentář

Tato diskuse je již příliš stará, pravděpodobně již vám nikdo neodpoví. Pokud se chcete na něco zeptat, použijte diskusní server Devel.cz

Zdroj: https://www.zdrojak.cz/?p=3595