Little Workshop s Mozillou představili BrowserQuest, experimentální massive multiplayer hru s klientskou částí vytvořenou v HTML5 pomocí canvasu a WebSocket. Zdrojové kódy najdete na Githubu, serverová část běží na Node.js. Hra se načítá velmi pomalu, ale…
Archiv pro štítek: WebSockets
Zajímavý nápad, využívající Node.js a websockets: monitorovat v reálném čase běh skriptů na serveru (zde PHP, ale řešení lze zobecnit) a chybová hlášení, upozornění a další hlášky posílat Node.js serveru. Ten je prostřednictvím websockets…
Čtenáři Zdrojáku určitě vědí, že rodina technologií HTML5 nabízí mnohem víc než jen tagy a značkování. Součástí těchto nových technologií je také velké množství JavaScriptových API a v něm i řada nových metod, které umožňují komunikaci mezi klientem a serverem nebo mezi dokumenty. V článku si tyto metody ukážeme.
Známý server SlideShare, který mnozí z čtenářů používají např. pro sdílení PPT prezentací, představil novou službu, nazvanou ZipCast. ZipCast umožňuje pořádat online přednášky či telekonference. Ke komunikaci je použit protokol WebSockets. Služba je v základní…
Christopher Blizzard na svém blogu píše, že nová betaverze Firefoxu bude mít zakázánu technologii WebSockets. V návrhu je totiž bezpečnostní chyba, která umožňuje útočníkovi „otrávit“ cache.
MS Kinect, vstupní zařízení k herní konzoli XBox, se záhy po svém uvedení dočkalo velkého zájmu mezi kutily a hackery (toto označení neznamená „člověk co překonává bezpečnostní opatření a mění cizí servery“). Díky nim…
Technologie Web Sockets, umožňující realtime komunikaci serveru s prohlížečem, byla zatím implementována pouze v prohlížeči Chrome a v některých verzích Firefoxu 4. S podporou web Sockets přichází nyní Opera a na webu Opera Developer Community nabízí článek s úvodem…
Juggernaut je řešení, které umožňuje realtime komunikaci mezi serverem a prohlížečem, a to hned několika způsoby – jako Comet server, pomocí WebSockets či přes Adobe Flash sockets. Juggernaut sestává ze serverové části, napsané v Node.js,…
HTML5 nabízí technologii pro „server push“, zvanou WebSockets. V článku Trying out WebSocket with Node.js and Google Chrome in Ubuntu 9.10 autor popisuje, jak si lze tuto technologii, zatím dostupnou pouze v prohlížeči Google Chrome, vyzkoušet.
Služba Beacon nabízí hostovaný server, který podporuje WebSockets a Comet technologie a umožňuje běh realtime webových aplikací, používajících techniku „server push“.