Přejít k navigační liště

Seriál: Principy objektově orientovaného návrhu (12 dílů)

V současné době jsou stále populárnější návrhové vzory, které nám ukazují, jak řešit typické problémy při návrhu software v objektově orientovaných jazycích. Návrhové vzory jsou však jen konkrétní aplikace hlubších principů, na kterých by měl být objektově orientovaný návrh založen.

Komentáře: 10

Návrhové principy: SOLID (díl 1)

V současné době jsou stále populárnější návrhové vzory, které nám ukazují, jak řešit typické problémy při návrhu software v objektově orientovaných jazycích. Návrhové vzory jsou však jen konkrétní aplikace hlubších principů, na kterých by měl být objektově orientovaný návrh založen. Tento článek má za úkol čtenáře stručně seznámit s návrhovými principy SOLID, které formuloval Robert „Uncle Bob“ C. Martin.

Komentáře: 5

Návrhové principy: DRY (díl 3)

Návrhový princip DRY (Don’t Repeat Yourself) nám sděluje jednoduchou myšlenku: Neopakujte se! Patří k principům z kategorie „to je přece jasné“, ale bývá často aplikován nesprávně. Pokud je ale použit dobře a s rozmyslem, ve výsledku nám pomáhá vytvářet kvalitnější kód a ušetří práci při jeho údržbě.

Komentáře: 3

GRASP – 1 – Úvod a Protected variations (díl 4)

Přidělování zodpovědností (kdo bude co dělat) a návrh jejich kooperace je důležitým a netriviálním krokem při návrhu software. Návrhové principy GRASP (General Responsibility Assignment Software Patterns), které sestavil Craig Larman, nám k tomu poskytují užitečná vodítka. V prvním díle se seznámíme se základními pojmy a probereme princip Protected variations.

Komentáře: 1

GRASP – 3 – Low coupling (díl 6)

V tomto díle o návrhových principech GRASP (General Responsibility Assignment Software Patterns) se budeme zabývat principem Low coupling – Slabá provázanost. Jde o další hodnotící princip sloužící k porovnávání různých zvažovaných možností návrhu, který doplňuje princip High cohesion – Vysoká soudržnost z minulého dílu o pohled z jiného úhlu.

React Hooks, které potřebujete znát

React s verzí 16.8 přináší zásadní novinku, a tou jsou Hooks, které mají přinést řešení pro hned 3 největší problémy, se kterými se v Reactu potýkáme. Implementace komponent pomocí tříd, sdílení logiky, nepraktický způsob práce s životním cyklem komponent. Představíme vám React Hooks a na konci ukážeme funkční příklad.