Hledáte zvuky pro svou aplikaci?
Nálepky:
Pokud chcete svou aplikaci doplnit o různé zvuky, které dokreslí uživatelskou akci, nezapomeňte, že i zvukové záznamy podléhají autorskému právu. Naštěstí existují databanky zvuků, které jsou vydány pod otevřenou licencí a jsou tedy k volnému použití. Na jednu takovou upozornil Google Blogoscoped – je jí databanka http://www.freesound.org/
Rvát různé pazvuky do programu (a defaultně je povolit) je prasárna. Lze to pochopit například u antiviru, kde je skutečně potřeba uživateli sdělit že se něco děje, ale aby na mě prohlížeč při kliknutí na odkaz štěkal, to raději ne.
Mnohem lepsi je stranka s hudbou, ktera porad hraje. Clovek si pak z Google treba naklika 20 stranek a jak se pak na pozadi v tabech natahuji, zacne to hrat a clovek hleda, ktera debilni stranka za to muze, aby ji zavrel.
Ještě že Pulseaudio umožňuje ztišit jednotlivé aplikace :) Takže veselé střánečky mají útrum.
A co rozne HTML5 hry? Slovo „prasarna“ sa na zdrojaku akosi zakorenuje.
Není program jako program. Některé naše programy se používají na linkách a lidé byli kupodivu nadšeni, když jsme tam dodělali zvukovou signalizaci. Ty nejdůležitější věci nyní dělají podle sluchu, poznají zda se akce spustila a kdy a jak doběhla. Ve chvíli, kdy uživatelé dělají více věcí na jednou a nemohou proto neustále sledovat obrazovku, je zvuk docela užitečná věc. Když navíc vezmeme v úvahu, že se jedná o aplikaci běžící ve znakovém režimu, dostáváme se k tomu, že lidé ani na obrazovku nekoukají – u znakové aplikace to není potřeba, jedete stylem 1, Enter, 14, Enter, 2465, Tab, Tab, 456, Enter. Na tu poslední akci pak aplikace vydá zvukové znamení, po dokončení jiné. Uživatel tak ví, že spustil co chtěl. Pokud se zvuk neozve, tak teprve pak se podívá, co se vlastně děje na obrazovce. Jediný problém byl právě s výběrem zvuků. To co je na internetu je buď kradené nebo to není free pro komerční použití. Nakonec jsme našli, ale je to docela bída.