Kinect: Microsoft miluje své hackery

Soutěž o 2000 dolarů pro autora prvního open-source driveru k MS Kinect už několik dní zná svého vítěze. Výherce nakonec obdržel 3000 USD a další 2000 dostala nadace EFF.

Driver ke Kinectu už první nadšenci použili – např. lidé z CrunchGear pomocí Kinectu simulují MS Surface na libovolném povrchu či multitouch trackpad. (Další ukázky, např. na KinectHacks: piano, gravitace, 3D kreslení, rozpoznávání objektů, multitouch, …)

Možnosti využití takového zařízení jsou široké a zajímavé. Stejně tak zajímavá je i diskuse o celé záležitosti s „hackováním ovladače.“ Někteří komentující (viz) nedokáží vystoupit ze zajetého myšlenkového schématu, v němž je Microsoft ten zlý, kterému je potřeba překazit jeho byznys, a k tomu je dovoleno použít všech prostředků. Následné oznámení, že Kinect zůstane otevřený, mohou brát jako vítězství hackerů nad zlým kolosem.

Tento myšlenkový stereotyp poněkud nabourává komentář na OS News, v němž autor tvrdí, že Microsoft ve skutečnosti má takové „kutily“ rád a podporuje je. Přináší zároveň několik argumentů na podporu svého tvrzení.

Zaprvé: Microsoft neprodává Kinect se ztrátou. Prototyp sice stál 30 000 USD, ale dnes má MS zařízení, které prodává za 150 USD a neprodělává. Samosebou by bylo fajn, kdyby všichni majitelé Kinectu kupovali víc her, ale pokud si koupí Kinect k tomu, aby s ním ovládali jiný hardware, nebude to ztráta Microsoftu.

Jako druhý argument uvádí, že MS plánuje použít technologii Kinectu do dalších zařízení a v budoucnu jej pravděpodobně licencuje např. výrobcům televizí či monitorů. A jaký lepší argument pro podporu prodeje licence mohou mít, než armádu technologických nadšenců a jimi vytvořené prototypy a ukázky schopností Kinectu pro neherní zařízení?!

Jako třetí argument pro podporu tvrzení, že Microsoft vlastně hacknutí Kinectu podporuje, uvádí autor jednoduchost celého protokolu, takže výsledný ovladač vznikl v řádu hodin. Připadá vám to jako vysoce chráněné zařízení? ptá se autor.

Nevyřčena zůstala v článku otázka: Co je pravděpodobnější? Že MS dal na trh zařízení, v němž nedopatřením zapomněl na zašifrování přenášených dat a znesnadnění použití kdekoli jinde, nedopatřením k němu dal standardní USB konektor i protokol, a donucen tlakem okolností a svobodné komunity musel prohlásit, že Kinect zůstane otevřený – nebo že MS ve skutečnosti toto „hacknutí“ nevadí, (stejně jako nikdy nebránil technicky ani fakticky šíření „hacknutých ROM s Windows Mobile“), a že jej do jisté míry i vítá (i když to oficiálně nemůže přiznat), protože díky tomuto „otevření“ vznikne velké množství různých aplikací, a pak bude pro samotný Microsoft snazší licencovat Kinect dalším výrobcům spotřební elektroniky i mimo herní trh?

Úvodní právní bububu pak vypadá jako standardní součást hry, mající za účel zvýšit zájem a udělat Kinect přitažlivým i pro zapřísáhlé MS odpůrce, kteří svou snahou udělat MS něco natruc vlastně v důsledku – hráli podle jeho not.

Začal programovat v roce 1984 s programovatelnou kalkulačkou. Pokračoval k BASICu, assembleru Z80, Forthu, Pascalu, Céčku, dalším assemblerům, před časem v PHP a teď by rád neprogramoval a radši se věnoval starým počítačům.

Komentáře: 6

Přehled komentářů

Aleš Roubíček Re: Kinect: Microsoft miluje své hackery
Martin Malý Re: Kinect: Microsoft miluje své hackery
vtech Re: Kinect: Microsoft miluje své hackery
František Kučera Microsoft miluje své hackery
ET latence
Paulos Re: latence
Zdroj: https://www.zdrojak.cz/?p=1777