Třináct způsobů, jak neuspět s komerčním software

Andy Brice sepsal seznam třinácti „antipatternů“ pro vývoj jakéhokoli komerčního software. Popsané principy lze vztáhnout ale i na webové projekty či startupy, a s výjimkou bodů 6 a 13 je dokonce můžete uplatnit i na software, který chcete dát k dispozici zdarma.

  1. Neobtěžujte se s průzkumem trhu, protože vy prostě víte, že spousta lidí má nutkání si váš nový software koupit.
  2. Vydejte produkt až bude naprosto perfektní. Nezáleží na tom, jak dlouho to bude trvat.
  3. Vstupte na trh, kde je velmi silná konkurence, a jděte do boje po hlavě, protože vám stačí usmolené procento z toho trhu, abyste zbohatli.
  4. Vstupte na trh, kde není konkurence. Jak složité může být vytvoření nového trhu a edukace všech potenciálních zákazníků?
  5. Přemýšlejte o trhu až těsně před tím, než dopíšete kód.
  6. Pište software pro lidi, co si nemohou nebo nechtějí software kupovat (například desetileté děti, vězni, linuxoví fanatici, lidé v rozvojových zemích, vývojáři).
  7. Nestarejte se o marketing a reklamu, protože dobrý software se prodává sám.
  8. Soustřeďte se hlavně na technologii a oslnění ostatních vývojářů.
  9. Neposlouchejte, co vám zákazníci říkají, protože vy to víte nejlíp.
  10. Nestarejte se o použitelnost. Vám zabralo několik tisíc hodin to napsat, takže zákazník určitě může věnovat hodinu nebo dvě, aby se s tím naučil pracovat.
  11. Používejte nestabilní nové technologie.
  12. Nestarejte se o zálohování, protože moderní disky jsou velmi spolehlivé.
  13. Ani to nezkoušejte prodávat. Prostě to dejte zadarmo.

Chybí nějaký?

(Autor: Andy Brice. Článek vyšel na blogu Successfull Software pod licencí CC-BY-SA; pod stejnou licencí je k dispozici i tento překlad)

Komentáře: 8

Přehled komentářů

Lael Ophir open source?
nic Re: open source?
Lael Ophir Re: open source?
Smokie Re: open source?
Inkvizitor Hrůza
Čelo Re: Hrůza
. Re: Hrůza
Čermi Vývojáři
Zdroj: https://www.zdrojak.cz/?p=2388