Andy Brice sepsal seznam třinácti „antipatternů“ pro vývoj jakéhokoli komerčního software. Popsané principy lze vztáhnout ale i na webové projekty či startupy, a s výjimkou bodů 6 a 13 je dokonce můžete uplatnit i na software, který chcete dát k dispozici zdarma.
- Neobtěžujte se s průzkumem trhu, protože vy prostě víte, že spousta lidí má nutkání si váš nový software koupit.
- Vydejte produkt až bude naprosto perfektní. Nezáleží na tom, jak dlouho to bude trvat.
- Vstupte na trh, kde je velmi silná konkurence, a jděte do boje po hlavě, protože vám stačí usmolené procento z toho trhu, abyste zbohatli.
- Vstupte na trh, kde není konkurence. Jak složité může být vytvoření nového trhu a edukace všech potenciálních zákazníků?
- Přemýšlejte o trhu až těsně před tím, než dopíšete kód.
- Pište software pro lidi, co si nemohou nebo nechtějí software kupovat (například desetileté děti, vězni, linuxoví fanatici, lidé v rozvojových zemích, vývojáři).
- Nestarejte se o marketing a reklamu, protože dobrý software se prodává sám.
- Soustřeďte se hlavně na technologii a oslnění ostatních vývojářů.
- Neposlouchejte, co vám zákazníci říkají, protože vy to víte nejlíp.
- Nestarejte se o použitelnost. Vám zabralo několik tisíc hodin to napsat, takže zákazník určitě může věnovat hodinu nebo dvě, aby se s tím naučil pracovat.
- Používejte nestabilní nové technologie.
- Nestarejte se o zálohování, protože moderní disky jsou velmi spolehlivé.
- Ani to nezkoušejte prodávat. Prostě to dejte zadarmo.
Chybí nějaký?
(Autor: Andy Brice. Článek vyšel na blogu Successfull Software pod licencí CC-BY-SA; pod stejnou licencí je k dispozici i tento překlad)
Přehled komentářů